Якщо фізичні вправи відходять на задній план протягом робочого тижня, не переймайтесь! Дослідження показують, що рекомендована фізична активність по вихідних має свої переваги для здоров’я.
На цей раз було проаналізовано дані 90000 людей, що беруть участь у проекті UK Biobank. Отримані результати показують, що так звані «воїни вихідного дня», тобто ті, хто «вміщають» все рекомендоване фізичне навантаження у 1-2 дні, мають менший ризик розвитку понад 200 захворювань, порівняно з фізично неактивними людьми.
Висока фізична активність по вихідним дням виявилась такою ж ефективною, як і помірні фізичні навантаження протягом всього тижня. Таким чином загальна кількість фізичних вправ виявилась важливішою за періодичність.
Один із науковців, учасників дослідження, зазначає: «Наше дослідження показує, що для здоров’я важливий обсяг фізичного навантаження, а не схема. А це означає, робіть фізичні вправи, коли у вас є вільний час».
Національна служба здоров’я Великобританії рекомендує для підтримки здоров’я щотижнево займатися 150 хвилин помірними фізичними вправами чи 75 хвилинним інтенсивним навантаженням, при чому навіть 1- 2 тренування на тиждень зменшує рівень серцево-судинних захворювань та інсультів. Інтенсивні й помірні навантаження розрізняють по розмовній мові, коли стає надто важко закінчувати вимовлені речення під час тренування.
Детальніше про дослідження. Науковці проаналізували медичні картки 89 573 добровольців Biobank, які носили пристрій для запису фізичної активності протягом тижня. Ті, хто займався фізичними вправами різної інтенсивності щонайменше 150 хвилин, включаючи «воїнів вихідного дня», входили до групи активних, менше – до неактивних.
Протягом років у «воїнів вихідного дня» реєструвався низький рівень ризику по 264 захворюванням порівняно з неактивною групою. Подібні цифри були у групі добровольців, що займалися регулярними фізичними вправами. Найбільший ефект спостерігався у зменшенні ризику серцево-судинних захворювань – ризик гіпертонії зменшувався на 20%, а діабету – 40%.
Передні дослідження отримали схожі результати. Дослідження, що проводилося у 2017 році в Університеті Лафборо, Великобританія, показало зменшення ризику серцево-судинних захворювань й раку у людей з нерегулярною й регулярною фізичною активністю порівняно з людьми, що ведуть сидячий спосіб життя.
Але існують питання до подібних досліджень. Чи справді фізичні вправи зменшують ризик захворювання? Чи можливо просто здоровіші люди фізично активніше?
Що ж там не було, але поки що дотримуємося рекомендацій лікарів – щотижнева фізична активність – 75 хвилин в активному режимі або 150 хвилин в помірному.
По матеріалах Guardian

Коментарі
Дописати коментар